W Brazylii wszyscy ludzie, którzy jeszcze nie przeczytali „Alchemika”, słynnej powieści Paulo Coelho mieli szanse to zrobić w tym tygodniu. Akcja marketingowa polegała na wydaniu całej swojej książki na łamach bilbordów reklamowych oraz na podwójnej stronie bezpłatnego dziennika „Metro”.
Dla tych nieświadomych, Alchemik jest przez wielu uważana za jedną z najlepszych książek historycznych. 70 milionów sprzedanych egzemplarzy w 150 krajach i 59 językach.
Książka przez 7 lat znajduję się na liście bestsellerów New York Timesa. Zawdzięcza to 70 mln czytelników. Jeśli nie jesteś jednym z nich, chwytaj za lupę i przeczytaj ogłoszenie.
Mówiąc krótko o samej książce, jest to baśniowa, alegoryczna opowieść o Santiago, andaluzyjskim pasterzu, która jest tłem do medytacji nad tym, jak ominąć życiowe pułapki, by dotrzeć do samego siebie.