Social media w dzisiejszych czas stały się bardzo ważnym kanałem komunikacji marketingowej. Powstała olbrzymia konkurencja i nie wystarczy już zwykłe uruchomienie reklamy na Facebooku. 

Potrzeba czegoś więcej! Odważny krok!

Cel? – Promocja aplikacji.

W Stanach Zjednoczonych,  jedna z najpopularniejszych sieci fast- foodów Taco Bell opracował wraz z agencją  DigitasLBi akcję marketingową pod nazwą “Blackout”. Zasada jest prosta:

 Marka postanowiła wycofać się z sieci społecznych na jakiś czas i czekać na reakcję konsumentów.

Czytaj również  Mapa krajów - wydrapują swoją przygodę zwiedzania świata

tacobell

O co chodzi?

Na kontach firmowych w różnych sieciach społecznościowych (Facebook, Twitter, Vine, Snapchat, itp …) został umieszczony czarne ekrany, z prośbą o pobranie ich natywnej aplikacji.

blackout

Akcja wywołała niesamowity Buzz.

Fani byli w szoku, widząc zniknięcie Taco Bell z sieci społecznościowych. W mediach społecznościowych oraz klasycznych zawrzało.

Ilość ściągniętych aplikacji poszybowała w kosmos!

WIDEO:

Wnioski?

Marka uzyskała 2 miliony “advertising impression” w trzy dni, a średnia wartość koszyka zamówień wzrosła z $ 7.50 do 10. Ponadto, aplikacja zajęła poll position(najczęściej ściągana/najbardziej popularna) na APP STORE.

Czytaj również  Zalety Firmowego Fanpage'a - Czyli wykorzystanie Facebooka w sprzedaży internetowej

Odważny i bardzo skuteczny krok. Czy ty przekonałbyś się do takiego pomysłu?