Social media w dzisiejszych czas stały się bardzo ważnym kanałem komunikacji marketingowej. Powstała olbrzymia konkurencja i nie wystarczy już zwykłe uruchomienie reklamy na Facebooku.
Potrzeba czegoś więcej! Odważny krok!
Cel? – Promocja aplikacji.
W Stanach Zjednoczonych, jedna z najpopularniejszych sieci fast- foodów Taco Bell opracował wraz z agencją DigitasLBi akcję marketingową pod nazwą „Blackout”. Zasada jest prosta:
Marka postanowiła wycofać się z sieci społecznych na jakiś czas i czekać na reakcję konsumentów.
O co chodzi?
Na kontach firmowych w różnych sieciach społecznościowych (Facebook, Twitter, Vine, Snapchat, itp …) został umieszczony czarne ekrany, z prośbą o pobranie ich natywnej aplikacji.
Akcja wywołała niesamowity Buzz.
Fani byli w szoku, widząc zniknięcie Taco Bell z sieci społecznościowych. W mediach społecznościowych oraz klasycznych zawrzało.
Ilość ściągniętych aplikacji poszybowała w kosmos!
WIDEO:
Wnioski?
Marka uzyskała 2 miliony „advertising impression” w trzy dni, a średnia wartość koszyka zamówień wzrosła z $ 7.50 do 10. Ponadto, aplikacja zajęła poll position(najczęściej ściągana/najbardziej popularna) na APP STORE.