Noworoczne wyprzedaże – 3 sposoby na wzrost sprzedaży

Tłumy w centrach handlowych i zapracowani kurierzy oznaczają jedno – czas przedświątecznego szaleństwa zakupowego trwa. Coraz więcej Polaków stawia na wygodę i spokój kupując w sieci. To dla sprzedających online świetny prognostyk również przed kolejnym gorącym okresem w e-handlu – noworocznymi wyprzedażami. RTB House, polska spółka technologiczna specjalizująca się w działaniach reklamowych opartych na zaawansowanych scenariuszach retargetingowych, przeanalizowała setki kampanii na ponad 40 rynkach, by określić 3 sposoby na zwiększenie efektywności podczas styczniowych promocji.

Jak pokazują badania UPS i ComScore, liczba kupujących w sieci stale rośnie. W ubiegłym roku po raz pierwszy odsetek kupujących online przekroczył 50%. Odpowiednia strategia marketingowa może pomóc przekuć zbliżające się noworoczne wyprzedaże w najbardziej dochodowy moment w ciągu roku.

#1 Im wcześniej, tym lepiej

Według analiz RTB House, współczynnik konwersji (czyli stosunek wykonanych akcji do liczby kliknięć w reklamę) kampanii retargetingowych, realizowanych w tegoroczny Black Friday był w Polsce o 123 proc. lepszy niż średnia dla listopada, a ruch na stronach wzrósł prawie o połowę. To dobry sygnał dla reklamodawców, którzy planują aktywności wspierające poświąteczne wyprzedaże. Sukces można powtórzyć, jeśli specjalnie przygotowane banery reklamowe pojawią się w sieci odpowiednio wcześniej.

Warto pamiętać o podkreśleniu charakteru promocji. „Wietrzenie magazynów”, „ostatnie sztuki” czy „wielka wyprzedaż” to tylko przykłady haseł przyciągających uwagę kupujących. Spersonalizowane działania reklamowe umożliwiają nie tylko prezentację produktów, którymi odwiedzający sklep internetowych jest zainteresowany „tu i teraz”, ale także promocję najlepszych ofert z przedświątecznych kampanii – kto nie zdążył kupić prezentów kilka tygodni temu, może skusi się na przeceniony produkt.

#2 (Nie)aktywni klienci

Każdy marketer doskonale wie, że pozyskanie nowego klienta może kosztować kilkukrotnie więcej, niż utrzymanie już raz zdobytego. Ponad 50 proc. kliknięć w spersonalizowane reklamy generowane jest przez odwiedzających sklepy w ciągu tego samego dnia, a w większości kampanii retargetingowych z upływem czasu nacisk na komunikację z nieaktywnymi klientami maleje. Błąd. Czas poświątecznych wyprzedaży to najlepszy moment na wznowienie komunikacji z tą właśnie grupą.

Specjalne kreacje reklamowe przygotowane z myślą o osobach, które odwiedziły sklep tydzień czy dwa wcześniej i np. przygotowały listę zakupów, ale nie zdecydowały się na finalizację transakcji, to dobra taktyka.

#3 Właściwy mechanizm rekomendacji

Im lepiej dopasowany komunikat, tym większe prawdopodobieństwo sukcesu kampanii. Okres wyprzedaży to dla klientów e-sklepów szansa na zaoszczędzenie niemałych sum, a dla marketerów kolejna po Black Friday okazja na sprawdzenie jak efektywne mogą być prowadzone przez nich działania.

Kampanie retargetingowe pozwalają zaprojektować nie tylko pojedynczy zakup, ale cały łańcuch aktywności angażujących klienta. Inteligentna kreacja i narzędzia do retargetingu, wspierane przez algorytmy oparte na deep learningu (obecnie jest to najbardziej obiecująca dziedzina badań nad sztuczną inteligencją) mogą wykorzystać informację o dostępnym asortymencie, a następnie błyskawicznie dopasować promowane na reklamach produkty do preferencji klienta. Im lepiej działający personalny asystent zakupowy, tym większa szansa na podjęcie przez użytkownika decyzji o finalizacji transakcji.

„Jakość personalizacji i skuteczne odgadywanie intencji zakupowych, które osiągamy dzięki zastosowaniu deep learningu pozwoliły nam wygenerować o 139% więcej zamówień w tak newralgicznym okresie, jakim był Black Friday. Ten wynik potwierdza, że retargeting jest niezwykle skutecznym narzędziem nie tylko podczas regularnych działań, lecz także podczas  masowych akcji promocyjnych, kiedy konkurencyjność ofert sklepów wzrasta i szczególnie istotna jest możliwość szybkiego dotarcia do klientów z precyzyjnie dopasowaną ofertą.” – mówi Łukasz Abgarowicz, Business Development Director RTB House

źródła:

Dane wykorzystane w tym badaniu uzyskano ze spersonalizowanych narzędzi retargetingowych, opracowanych przez RTB House. Analizie poddano wybrane kampanie obsługiwane przez spółkę w listopadzie 2016 roku.

https://www.comscore.com/Insights/Press-Releases/2016/6/UPS-Study-Avid-Online-Shoppers-Making-More-Than-Half-of-Their-Purchases-With-Ecommerce

 

 

 

1 komentarz

  • Bardzo ciekawy artykuł i dobra infografika. W tym roku obserwowałam trochę zmagania niektórych sklepów związanych z wyprzedażami noworocznymi i muszę przyznać, że próby zdobycia nowego klienta lub zatrzymania obecnie były liczne, żeby nie powiedzieć nachalne. W niektórych przypadkach było to pomocne, bez problemu odnajdywałam produkt, który oglądałam wcześniej ale w pierwszej chwili nie zdecydowałam się na niego. Gorzej było z pewną firmą odzieżową, której udało się pozyskać mnie jako nowego klienta i.. i wydali więcej na reklamę niż na obsługę sklepu w czasie wyprzedaży, przez co niestety wielu klientów mogło być pierwszymi i ostatnimi. Warto dostosować wielkość kampanii do możliwości obsługi jej efektów;)

Dodaj komentarz