Kiedy myślimy o katalogach z produktami, zwykle przychodzą nam do głowy takie z samochodami czy meblami (lub szerzej: propozycjami wnętrzarskimi) albo fryzurami do wyboru. Tymczasem okazuje się, że praktycznie w każdej branży sprawdzi się ten być może nieco zapomniany materiał promocyjny. Ładnie wydany, wydrukowany na papierze wysokiej jakości jest niczym książka z obrazkami, które chce się przeglądać bez końca. Jak to jest z tymi katalogami, że tak chętnie po nie sięgamy?
Produkty czy usługi?
Katalogi sprawdzają się zarówno w branży oferującej usługi, jak i produkty. Możemy bowiem w obszernych opisach przedstawić zarówno zakres usług, jak i określić dokładną specyfikację sprzedawanych produktów. Jeszcze chwilę temu wydawać by się mogło, że katalog jest dość zapomnianą formą na materiał promocyjny, jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że wraca do łask. Nie bez znaczenia jest tu zapewne fakt, że w ofercie ma je niemal każda drukarnia, katalogi łatwo więc dzisiaj zaprojektować i wydrukować z pomocą specjalistów. Istnieją specjalne szablony, w których można w łatwy sposób umieścić swoje dane. Warto jednak zainwestować we własny, autorski projekt, aby wyróżnić się na rynku.
Na co zwrócić uwagę?
Przy projektowaniu katalogu dla drukarni zwrócić uwagę należy na szereg ważnych kwestii. Oto kilka z nich:
- Przejrzystość – wszystkie dane powinny być widoczne, a projekt przejrzysty. Wówczas łatwiej nawiążemy kontakt z klientem, nie poczuje się on oszukany, a wręcz przeciwnie – wzbudzimy jego zaufanie transparentnością naszych zamiarów.
- Przebojowość – projekt, poza tym, że przejrzysty, niech jest przebojowy! Świetnie sprawdzi się tutaj jakaś ciekawa forma wizualna, atrakcyjnie przedstawiająca się dla potencjalnego klienta.
- Rzetelność – zadbajmy, aby każda zawarta w katalogu informacja była prawdziwa. Nawet najmniejszy błąd może być źle postrzegany i przekreślić całą strategię marketingową. Dlatego warto sprawdzić wszystkie dane nawet trzy razy!
- Klasyka – katalog jest dość klasyczną formą, jeśli chodzi o wydruki promocyjne. Zadbajmy, by nie była to przy okazji nudna forma. To pogrzebie nawet najlepiej przygotowane opisy.
- Odwaga – miejmy odwagę pokazać coś nowego, innego niż dotychczas! Nie bójmy się ciekawych rozwiązań, być może zaufajmy grafikowi proponującego nowy logotyp?
- Jakość – katalog powinien być wydrukowany na wysokiej jakości papierze, najlepiej szytym. Nie przesadzajmy z formatem, niech nie przytłacza.
Broszura czy książka
Katalog nie jest ani broszurą, ani książką. Łączy w sobie najlepsze cechy obu tych form drukowanych treści marketingowej – z jednej strony zawiera bowiem szereg istotnych informacji, z drugiej natomiast są one przedstawione w ciekawy wizualnie sposób. Dobrze przygotowana drukarnia chętnie umieszcza katalogi w swojej ofercie, bo świetnie się sprawdzają do przekazania szerszych treści niż wspomniane broszury, zaś wizualnie nie są tak nudne jak książki. To prawdziwie złoty środek, jeśli chodzi o współczesne materiały promocyjne.