Płatności one-click i płatności cykliczne to dwie usługi Dotpay przeznaczone do regulowania płatności w Internecie. Czym się różnią i którą z nich lepiej wybrać dla swojego biznesu?
Trudno dziś wyobrazić sobie sklep internetowy bez dobrze rozwiniętych płatności. Tradycyjny przelew internetowy już nie wystarcza. Dotpay oferuje więc nowoczesne formy płatności, które sprawiają, że proces zakupów jest dla klientów szybki i wygodny.
Na czym polegają płatności one-click?
Płatności one-click oferowane przez Dotpay to uproszczenie mechanizmu płacenia poprzez zachowanie danych karty w systemie. Wystarczy, że podczas pierwszej transakcji klient poda dane swojej karty oraz wyrazi zgodę na ich przechowywanie, by już podczas kolejnych zakupów zatwierdzać płatność jednym tylko kliknięciem, bez konieczności spisywania dodatkowych informacji. Dzięki temu kolejne zakupy u tego samego sprzedawcy są szybsze i łatwiejsze.
Na czym polegają płatności cykliczne?
Płatności cykliczne to mechanizm polegający na regularnym obciążaniu karty kupującego określoną kwotą, według harmonogramu płatności. Klient jednorazowo wyraża zgodę na taką formę rozliczenie, następnie już nie musi pamiętać o dokonaniu opłaty ani poświęcać czasu na uregulowanie należności. To idealna forma do rozliczeń wszelkiego rodzaju subskrypcji i abonamentów oraz usług odnawialnych w określonym terminie, np. ubezpieczeń.
Którą formę płatności wybrać?
Na płatności cykliczne warto postawić, gdy oferujemy usługę, która wykupywana będzie regularnie, np. raz w tygodniu lub raz w miesiącu. To na przykład wszelkiego rodzaju prenumeraty cyfrowe, abonamenty w serwisach VOD, czy cotygodniowe horoskopy dostarczane na telefon komórkowy.
Ta forma rozliczenia to obustronne korzyści – klient ma gwarancję, że usługa będzie realizowana terminowo, a on nie musi pamiętać o uregulowaniu należności. Sprzedawca zyskuje natomiast klienta, który będzie regularnie korzystał z danej usługi, a płatność zawsze wpłynie na czas.
Płatności typu one-click to idealne rozwiązane dla sklepów, do których klienci wracają w nieregularnych odstępach czasu, za każdym razem płacąc inną kwotę.
To przede wszystkim sklepy oferujące zakupy online produktów codziennego użytku z dostawą do domu, ale też księgarnie, sklepy z ubraniami czy z zabawkami. Wygodna i szybka forma płatności sprawi, że zmaleje liczba tzw. porzucanych koszyków, a więc transakcji przerywanych tuż przed sfinalizowaniem. Dodatkowo szybkie płatności internetowe to czynnik wpływający na lojalność klienta. Klient chętniej wróci do sklepu, w którym może zatwierdzić płatność jednym kliknięciem.