Pozycjonowanie stron internetowych to w obecnych czasach najlepszy sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji w sieci. Dzięki dobrze przygotowanej strategii SEO firma może szybko dotrzeć do potencjalnych klientów, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży i zyski z prosperowania na nowym rynku. W Bułgarii największą popularnością cieszy się turystyka i hotelarstwo, ale jest też szereg innych branż, w których można zaistnieć. Niemniej rynek bułgarski jest wymagający i jego opanowanie może zająć trochę czasu. Jak więc pozycjonować sklep internetowy oraz strony www w Bułgarii?
SEO Bułgaria – e-commerce
W powszechnej opinii Bułgarzy uznawani są za temperamentnych ludzi, którzy mają smykałkę do interesów. Ponadto cenią sobie oni dobra kulturowe i starają się wspierać swoją gospodarkę, dlatego też wejście na rynek bułgarski zagranicznej firmie ze swoimi produktami może być niezwykle trudno. Bułgaria opiera się głównie na lokalnej turystyce i hotelarstwie. Mając jednak odpowiednie doświadczenie, nabyte chociażby na rynku rumuńskim lub węgierskim, zadanie jest o wiele bardziej ułatwione.
Wchodząc na rynek bułgarski należy mieć świadomość tego, że bardzo duży odsetek społeczeństwa to ludzie po 65 roku życia, którzy nie są biegli, ani aktywni w internecie. Często zakupy w sklepie internetowy dokonuje za takie osoby rodzina, co wiąże się niekiedy z problemami podczas zwrotów. Otóż na rachunku widnieje inna osoba, która zakupiła dany towar, a inna reklamuje. Reklamując swoje usługi pozycjonowania lub sprzedaż elektroniki (branż może być wiele) trzeba liczyć się z tym, że proces promocji będzie czasochłonny.
Warto jednak zaznaczyć, że SEO pozycjonowanie Bułgaria to stosunkowo niskie koszty wdrożeniowe, a zagraniczne sklepy internetowe mają szansę konkurować z mniej elastycznymi lokalnymi firmami. Dla Bułgarów liczy się przede wszystkim rzetelna obsługa i wrażenia klienta po zetknięciu z marką.
Pozycjonowanie stron Bułgaria – podstawowe elementy
Firmy, które chcą wprowadzić swoje produkty i usługi do Bułgarii muszą liczyć się z tym, że niezbędne będzie wdrożenie działań, które uwzględnia marketing internetowy. Dobrą wiadomością jest to, że Google jest podstawową wyszukiwarką w Bułgarii, co oznacza te same praktyki związane z SEO w tym kraju, co w innych państwach. Wytyczne od Google dla webmasterów są takie same, a więc po wprowadzeniu kolejnych aktualizacji algorytmów bardzo ważna jest szybkość ładowania strony internetowej oraz jej reponsywność.
Strona internetowa w pierwszej kolejności powinna zostać poddana audytowi SEO, który wskaże jej mocne i słabe elementy. Kolejnym krokiem będzie optymalizacja serwisu i dobór odpowiednich słów kluczowych. Kwestie SEO technicznego oraz contentu obecnie odgrywają największą rolę w procesie podnoszenia widoczności witryny www w wynikach wyszukiwania. Warto także wspomnieć o tym, że istotne jest to, aby frazy były powiązane tematycznie z treścią witryny oraz odpowiadały na zapytania użytkowników.
Pozycjonowanie stron internetowych w Bułgarii powinno uwzględniać jeszcze pozyskiwanie wartościowych linków z wysokiej jakości serwisów. Link building prowadzi do tego, że strona internetowa jest lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz kluczowych. Jest to także jeden z czynników rankingowych. Bułgaria to kraj, który nie jest mocno obłożony konkurencją, dlatego jest duże prawdopodobieństwo, że przy dobrze opracowanej strategii SEO będzie można wyprzedzić inne firmy i pozyskać nowych klientów.
Dodatkowe działania wspierające pozycjonowanie strony www
Poza standardowymi działaniami SEO warto także dodać kampanie reklamowe w Google Ads. Okazują się one szczególnie przydatne i efektywne w pierwszych fazach ekspansji marki na rynki zagraniczne, gdy strona internetowa nie notuje jeszcze dużej liczby odwiedzin. Linki sponsorowane z kampanii Google AdWords pomagają także w budowaniu świadomości marki wśród klientów. Poza reklamami istotne jest w tych czasach zadbanie o social media. Facebook, Instagram, Pinterest, te media pozwalają na integrację z potencjalnymi klientami. Angażujący content pozwoli także na wypromowanie firmy wśród osób, które są znajomymi odbiorców fanpage. Nie od dziś wiadomo, że firmy, które potrafią wejść w interakcję ze swoimi klientami są w stanie sprzedawać więcej.
Pozycjonowanie Bułgaria – podsumowanie
Pozycjonowanie stron internetowych w Bułgarii wymaga z pewnością czasu i odpowiedniego budżetu. Wiele jednak zależy od konkurencyjności branży i doświadczenia osoby lub firmy, która przeprowadzi kampanię SEO. Niemniej na rynku bułgarskim można stosunkowo tanio się wybić, ale trzeba do tego systematycznego działania. Pozycjonowanie na tym rynku pozwala osiągnąć wysokie przychody, o ile dobrze trafi się z branżą. Nie oznacza to jednak, że firmy hotelarskie, czy turystyczne nie mają żadnych szans. Wiele zależy od tego, jak w danej branży kształtuje się konkurencja. Więcej na temat pozycjonowania i SEO w Bułgarii możesz przeczytać na https://rankarchitects.com/pl/pozycjonowanie-bulgaria/.
Ciekawy kierunek. Bułgaria to rozwijający się rynek. Uważam, że warto iść w tamtą stronę. To ciekawe i sensowne rozwiązanie.