Agencja pharmamarketingowa NEKK opracowała nowe Key Visuale dla marek Levopront i Erdomed z portfolio Angelini Pharma. Odświeżone wizerunki psa Levopolda i królika Erdka zostały driverami kampanii, która wzbogaca się o nowe narzędzia online. W całym projekcie kluczową rolę odgrywa zastosowana technika rysunku.
Projekty są efektem współpracy NEKK z uzdolnionym grafikiem, ilustratorem i plakacistą − Bartoszem Choryanem. Artysta stworzył wizerunki brand heroes na podstawie założeń strategicznych.
– Zależało nam, by nasi bohaterowie ożyli w wyobraźniach odbiorców. By w Levopoldzie dostrzeżono jego spokój, uważność, wsparcie, ale i gotowość do zdecydowanej reakcji. By chciało się go uściskać. Królik jest jego kumplem po fachu, ma takie same cele do zrealizowania (skutecznie leczyć i wspierać dzieci), ale robi to swoimi – króliczymi – sposobami. Jest szybki, spontaniczny, to najlepszy kompan do zabawy – tłumaczy Małgorzata Bartoszyńska, copywriter z NEKK. – Dlatego ważne było dopracowanie każdego szczegółu, jak kształt oczu, wyraz pyszczka czy wygląd atrybutów, którymi się posługują – dodaje.
Kampania z nowymi postaciami jest skierowana do lekarzy pediatrów w całej Polsce. Pierwsze pilotażowe projekty zostały entuzjastycznie przyjęte przez lekarzy małych pacjentów.
– Nowi bohaterowie są obecni w naszych materiałach edukacyjnych. Zrealizowaliśmy wraz z NEKK animacje edukacyjne na szkolenia z lekarzami, w których postaci są przewodnikami po świecie naszych produktów – opowiada Karolina Grzechowska, Product Manager Rx w Angelini Pharma. – Lekarze otrzymują od nas regularnie MMS-y z memami, na których występują brand heroes. Memy w komunikacji z tak poważną grupą zawodową nie były oczywistym wyborem, ale już teraz możemy powiedzieć, że to świetny sposób budowania relacji, a jednocześnie czynnik, który mocno nas wyróżnia – komentuje K. Grzechowska.
Za koncepcję i jej realizację w całości odpowiada NEKK. Nie jest to pierwsza współpraca Angelini Pharma z agencją.
– Dodatkowo przygotowaliśmy specjalną komunikację skierowaną do internistów. Jej bohaterem jest nieco sarkastyczny, ale bardzo skuteczny DR KOWSKI. Tu rządzi dowcip innego typu, skierowany do dorosłych, nastawiony na komentarz do trudnej, szczególnie ostatnio rzeczywistości – podsumowuje Agnieszka Lewandowska, Account Manager w NEKK. – Kluczem do stworzenia perfekcyjnego Key Visuala w branży pharma jest znajomość rynku i potrzeb poszczególnych grup zawodowych. Nie możemy podchodzić do lekarzy jak do jednorodnej grupy, ponieważ mają oni różne potrzeby w zależności od specjalizacji, miejsca zamieszkania czy nawet formy zatrudnienia – podsumowuje Agnieszka Lewandowska z NEKK.
O agencji NEKK
NEKK to agencja reklamowa której oferta skoncentrowana jest na szeroko rozumianym rynku ochrony zdrowia. Od ponad 10 lat realizuje projekty sprzedażowe i wizerunkowe dla branży pharma. Klienci NEKK to duże koncerny farmaceutyczne, kliniki medyczne czy stowarzyszenia lekarskie. W ostatnim czasie NEKK prowadził m.in. projekty dla Merck Group, Herbapol Poznań, Novascon Pharmaceuticals, Angelini Pharma, Apotex Polska, Synoptis Pharma, czy dla grupy Neuca. Agencja projektuje kampanie 360°, skutecznie i efektywnie docierając do grup docelowych. NEKK oferuje rozwiązania skrojone na miarę i dostosowane do specyficznych potrzeb rynku pharma. Od 2016 roku prezesem zarządu NEKK jest Małgorzata Skorwider.