Pozycja w pierwszej dziesiątce w wynikach wyszukiwania Google to marzenie niejednego właściciela serwisu www. Ogrom wiedzy, potrzebnej do sprostania zadaniu, sprawia, że skorzystanie z pomocy fachowców staje się nieodzowne. Wybierając agencję interaktywną, bądź freelancera zajmującego się seo, radzę zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii.
Sprawdź także: Sposób na polepszenie sprzedaży
Nie warto, za główny parametr wyboru oferty, przyjmować wyznacznika ceny za usługę.
Należy sprawdzić, czy w ofercie, po pierwsze znajduje się audyt połączony z sugestiami dotyczącymi optymalizacji kodu html, związanych z nim arkuszy css oraz wszystkich współpracujących skryptów.
Ważna wskazówka: jeśli firma oferuje audyt przed podpisaniem umowy, może okazać się, że dostaniecie plik ogólników i frazesów popartych raportem z darmowych narzędzi typu „pagerank” i tym podobnych, nic nieznaczących szczegółów. Wraz z audytem powinniście otrzymać sugestie dotyczące doboru fraz.
Raportowanie postępu prac i jego częstotliwość powinno być normalną praktyką, jak również posiadanie udokumentowanych referencji. O stacjonarnym biurze firmy nie wspomnę, chyba że zdecydujecie się na freelancera.
Jednym z kluczowych elementów przyszłej współpracy jest umowa. Jeśli firma chce was uwiązać przy sobie na wieczność, dając miesiąc gratis, nie wróży to dobrze długiej współpracy. Ciekawostka: zapoznałem się kiedyś z umową, w której głównym motywem były kary umowne, obejmujące opłaty za tak niesamowite sytuacje, że trzeba mieć tupet jak taran.
Wazne jest takze usabilty. Wiecej w temacie O podstawach usability słów kilka
Wybierać należy z rozmysłem, gdyż konsekwencje nietrafionych decyzji mogą okazać się kosztowne i długofalowe.
Artykuł powstał przy współpracy z blogiem jurandinho.pl