Na stanowisku managera PR najlepiej sprawdzają się osoby komunikatywne i kreatywne, które nie obawiają się nowych wyzwań. Wśród obowiązków pracownika na tym stanowisku wymienić można kontrolowanie pracy działu PR, a także planowanie działań mających na celu budowanie pozytywnego wizerunku firmy lub organizacji i kontaktowanie się z agencjami PR.
Zarobki specjalistów od PR
W raporcie płacowym AG Test HR „Jesień 2017” znaleźć można informację, że średnia miesięczna pensja specjalisty ds. PR wynosiła 9569 zł brutto, zaś mediana wynagrodzeń na tym stanowisku kształtowała się na poziomie 8885zł brutto, a więc aż o 1906 zł brutto więcej niż wiosną ubiegłego roku. Osoby zatrudnione na stanowisku kierownika ds. PR zarabiały średnio 15 423 zł brutto, a mediana wynagrodzeń w tym przypadku wynosiła 14 128 zł brutto, czyli o 1023 zł brutto więcej niż wiosną tego samego roku. Zarobki specjalistów od public relations z pewnością zachęcają więc do rozwijania swojej kariery w tym kierunku, jednak warto wiedzieć, że nie każdy sprawdzi się w tej pracy.
Znaczenie public relations
Po pomoc specjalistów od PR w Warszawie i innych miastach Polski sięgają obecnie nie tylko firmy czy organizacje, których wizerunek z różnych powodów został złamany, ale także przedsiębiorstwa chcące budować silną pozycję na rynku. Warto wiedzieć, że public relations obejmuje szereg działań mających na celu budowanie zaufania do marki. Wśród nich wymienić można m. in. udział w kampaniach społecznych, nawiązanie współpracy z ambasadorem będącym znaną osobą czy sprawne zorganizowanie konferencji prasowej. Dobra agencja public relations w Warszawie, jak np. specjaliści z Consulting’n more, działa więc kompleksowo zaczynając od przeprowadzenia analizy sytuacji firmy na rynku i postrzegania jej przez klientów i konkurencję. Na tej podstawie planowane są strategie, które w wymierny sposób mogą poprawić sytuację marki i zapewnić jej większą rozpoznawalność oraz pozytywne skojarzenia wśród potencjalnych odbiorców.
Kto sprawdzi się w branży PR?
Wysokie zarobki specjalistów od PR w Warszawie i innych miastach zachęcają do próbowania swoich sił w kreowaniu wizerunku firmy. Trzeba jednak pamiętać, że nie każdy równie dobrze sprawdzi się jako manager public relations. Przede wszystkim ważne są umiejętności interpersonalne, jak komunikatywność i otwartość wobec innych osób, łatwość nawiązywania kontaktów, a oprócz tego kreatywność i umiejętność jasnego formułowania myśli. PR-owcy to zazwyczaj osoby dobrze zorganizowane potrafiące zarządzać czasem i finansami. W tym zawodzie oczywiście liczy się też odporność na stres, co pomoże w zachowaniu profesjonalnego podejścia wobec klientów i mediów. Brak wyobraźni i kreatywności, oraz umiejętności analitycznego myślenia, a także trudności w samodzielnym podejmowaniu decyzji to cechy zdecydowanie niepożądane w tym zawodzie. Ważna jest też praktyka, dlatego studenci już na etapie nauki powinni starać się o staże w agencjach i działach PR, które pozwolą obserwować specjalistów w tej branży podczas pracy.