Firma MasterCard opracowuje technologię, która hasła potrzebne do logowania się na kontach internetowych pozwoli zastąpić zdjęciami typu selfie lub odczytem linii papilarnych . – Konieczność pamiętania wielu haseł to jedna z najważniejszych barier powstrzymujących rozwój zakupów w sieci – podkreśla Ajay Bhalla, dyrektor ds. bezpieczeństwa w MasterCard.
Nowe rozwiązanie nosi nazwę MasterCard Identity Check. Technologia ma pozwalać na przeprowadzanie logowań do kont internetowych, a także autoryzowanie zakupów online w dwojaki sposób – albo poprzez użycie w smartfonie czytnika linii papilarnych (coraz więcej modeli telefonów jest wyposażonych w takie czujniki), albo przez przesłanie obrazu twarzy właściciela konta przy użyciu przedniego aparatu fotograficznego przeznaczonego zazwyczaj do robienia zdjęć typu selfie.
– Konieczność pamiętania wielu haseł to jedna z najważniejszych barier powstrzymujących rozwój zakupów w sieci – podkreśla Ajay Bhalla, dyrektor ds. bezpieczeństwa w MasterCard. – Celem opracowania przez nas platformy MasterCard Identity Check jest znacząca zmiana sposobu dokonywania zakupów w internecie.
Według badań przeprowadzonych wspólnie przez MasterCard i firmę Norstat na grupie 10 tys. respondentów 53 proc. z nich przynajmniej raz w tygodniu zapomina hasła do któregoś z kont w serwisach online, a na zresetowanie konta i uzyskanie nowego hasła każdy z użytkowników traci ok. 10 minut.
MasterCard zapowiada, że wprowadzenie nowego systemu autoryzacji zakupów w sieci będzie oznaczało nie tylko większą wygodę dla internautów, lecz także wymierne korzyści dla właścicieli sklepów. Obecnie bowiem wielu użytkowników przerywa proces dokonywania zakupów przed momentem dokonania wpłaty z powodu niemożności wprowadzenia prawidłowego hasła autoryzującego konkretną transakcję.
Według planów system MasterCard Identity Check zostanie wprowadzony w Stanach Zjednoczonych w połowie 2016 r., natomiast globalnie ma być dostępny do końca 2017 roku.