Czy łatwo jest założyć dziś sklep internetowy?

Liczba sklepów internetowych w Polsce sukcesywnie się powiększa. Statystyki z ostatnich lat pokazują, że tendencja ta jest stabilna i zapewnia nam co roku ok. 7% wzrost liczby tego typu działalności. Jeśli wierzyć prognozom, to w ciągu najbliższych 3 lat ich ilość zwiększy się aż o jedną trzecią (przekroczy 30 000 adresów WWW), natomiast wartość samego rynku e-commerce zwiększy się niemal dwukrotnie.

Co jednak wpływa na taki rozrost tej sfery sprzedaży? Czy doszliśmy do takiego punktu, gdy sklep internetowy jest bardziej opłacalny, niż utrzymanie stacjonarnego punktu sprzedaży? A może to łatwość budowania domen o takim profilu jest tu kluczowym kryterium tego, iż coraz więcej osób inwestuje w wirtualną dystrybucję swoje oszczędności? Jedno można stwierdzić na pewno – wszystko to działała dziś sprawniej niż kiedyś, a więc tym bardziej kusi.

Od spontanicznej decyzji do działającego biznesu

 


Nie da się ukryć, że przy tak dużej liczbie sklepów internetowych w Polsce trzeba mieć dobry pomysł na biznes, by w ogóle myśleć o sukcesie. By jednak wystartować i spróbować swoich sił w handlu w Sieci nie trzeba wiele, gdyż wiele mechanizmów jest w zasadzie oferowane jako gotowe pakiety dostosowane do branży i rodzaju produktów, które mamy zamiar wystawić na swojej stronie WWW. Choć formalność mogą potrwać trochę dłużej, to samo uruchomienie sklepu internetowego, stworzenie kategorii, dodanie produktów i różnych opcji wspierających automatyzację całego procesu można załatwić w kilka dni. Wystarczy skorzystać z jednej z platform, które profesjonalnie zajmują się programowaniem tego typu domen i mają dla nich gotowe rozwiązania.

Gotowe szablony sklepów internetowych

Koszt startu biznesu w handlu w Sieci może być niewielki, jeśli skorzysta się z modelu współpracy SaaS, czyli wykupi gotowe i edytowalne oprogramowanie strony w zamian za comiesięczną opłatę abonamentową. Platformy, które zajmują się tego typu projektami posiadają zwykle kilkadziesiąt różnych szablonów dla sklepów internetowych, wystarczy więc wiedzieć, co się chce sprzedawać i dopasować to do proponowanego wzornictwa. Oczywiście efekt nie będzie idealny, ale zaczynając dopiero przygodę z tego typu handlem, będzie on jak najbardziej wystarczający. Poza tym modyfikacje, jakie daje panel administracyjny wliczony w cenę szablonu pozwolą każdemu przedsiębiorcy na całkiem spory zakres modyfikacji i indywidualizacji takiej strony WWW.

Panel administracyjny

Korzystanie z szablonów strony oraz platform wspierających zakładanie sklepów internetowych poprzez udostępnienie gotowego oprogramowania, to nie tylko oszczędność finansowa, ale i czasowa. Jednym z elementów, które o tym decydują jest panel administracyjny, który w intuicyjny sposób pozwala zarządzać całym sklepem i tworzyć w pełni zautomatyzowane funkcje, jak np. przekierowanie do płatności internetowej, newslettery, czy masowe zmienianie cen (np. podczas organizowania promocji). Mamy tu osobną kategorię do zarządzania zamówieniami, kartami produktów, elementami reklamowymi oraz wszystkimi ustawieniami, jakie są nam potrzebne do optymalizacji sprzedaży. Założenie i prowadzenie sklepu internetowego jest więc dziś niezwykle łatwe, ale nigdy nie można zapomnieć, że wymaga również opracowania odpowiedniej strategii, jeśli mamy zamiar utrzymać się na rynku, walczyć o najwyższe pozycje i sukcesywnie piąć się w górę po drabinie sprzedaży i kolejnych celów do osiągnięcia.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj na RedCart.pl

Dodaj komentarz