Marketing w XXI różni się tym od tego, który był wcześniej a samo pojęcie brand blogging istnieje od niedawna. W dobie wszechobecnych komputerów, urządzeń mobilnych oraz ogólnodostępnego internetu specjaliści od kreowania marki oraz marketingu mają nie lada wyzwanie. Coraz trudniej jest również dotrzeć do młodego pokolenia.
Młoda generacja
Poprzednie pokolenie było podatne na marketing i reklama silnie na nich oddziaływała. Młode pokolenie jest inne. Reklama oraz różne sztuczki specjalistów od reklamy na nich nie działają. Jest to pokolenie z reguły nieufne, które nie będzie korzystało z usług lub kupowało produktów danej marki tylko i wyłącznie dlatego, że zachęca ich do tego reklama.
Pokolenie to musi czuć, że produkt lub usługa dostarczane są przez firmę godną zaufania, która jednocześnie posiada prawdziwą tożsamość. To właśnie czyni brand blogging tak skutecznym.
Jak dotrzeć do klienta?
Jeżeli chcemy przekonać do siebie młodych ludzi musimy pokazać im, że nie udajemy a nasza marka jest prawdziwa. Jak osiągnąć taki efekt? Nie tylko u młodych, również i u starszych ludzi ogromne oddziaływanie ma moc autorytetu. Dla pokolenia Y są to często różnego rodzaju gwiazdy np. piosenkarze, aktorzy i innego rodzaju sławy. Coraz bardziej popularne stają się również blogi o różnorakiej tematyce. To właśnie blogi stały się narzędziem w rękach specjalistów od marketingu.
Dlaczego blogi?
W sieci znajdzie się idealny do czytania blog dla każdego. Dużą popularnością cieszą się blogi life stylowe, których autorzy opisują swoje życie, przemyślenia oraz wyrażają opinie na różne tematy. Młodzi ludzie często utożsamiają się z autorami tych blogów, tworząc z nimi pewnego rodzaju więź. Inną popularną tematyką bloga jest moda. Młode dziewczyny tworzą tzw. blogi o modzie, w których prezentują modne stylizacje. Tysiące czytelniczek takich blogów wzorują się na nich a każdą ich poradę dotyczącą ubioru, makijażu lub fryzury biorą sobie głęboko do serca.
Jak więc widać blogi a co za tym idzie brand blogging mają ogromną moc oddziaływania na młodych ludzi. Bardzo często swoje decyzje opierają na ostatnio przeczytanym poście a to co pokazuje autor bloga trafia im do serca. Tworzą z twórcą więź na linii autor-odbiorca, utożsamiając się z nim oraz ufając jego osądom.
Brand blogging
Jest to forma reklamy polegająca na reklamie swoich produktów i usług na blogach, często odwiedzanych przez czytelników.
Jak to działa?
Wróćmy do wspomnianych wcześniej przeze mnie blogów o modzie. W jaki sposób można skorzystać z pomocy autorek tych blogów w kreowaniu marki? Sporo marek zwraca się z ofertą dla dziewczyn prowadzących blogi o modzie. Najczęściej polega to na tym, że dają im w prezencie ubrania z najnowszej kolekcji a one w zamian za to tworzą z nimi kreacje, które prezentują na swoim blogu. Innym pomysłem może być danie produktu, który dopiero co wyszedł na rynek i poproszenie blogerki, aby go opisała, zaprezentowała i wyraziła o nim swoją opinię.
Producenci samochodów często oferują autorom blogów motoryzacyjnych najnowsze samochody na jazdę testową. Dzięki temu bloger może zaprezentować auto i opisać jak się nim jeździ, jakie ma funkcje oraz co się mu w nim podoba.
Korzystanie z tego typu reklamy jest świetne. W większości przypadków osoby, które reklamują dany produkt na swoim blogu są wiarygodne, oznacza to, że mówią swoją prawdziwą opinię o produkcie, a nie opinię, którą chciałby usłyszeć producent. Młodzi ludzie czują, że autorzy blogów mówią prawdę, a co za tym idzie ufają ich wyborom. Powoduje to rozpowszechnienie się marki oraz stworzenie więzi z klientem, który zaczyna ufać marce.