Na początku należy sobie uświadomić, iż nowy sklep nie może zyskać przewagi nad konkurencją pod względem ceny. Sklepy o ugruntowanej pozycji mają już wynegocjowane rabaty z dostawcami, dzięki czemu ich oferta jest bardzo konkurencyjna.
Na początku zatem próba przebicia ich cen może być dla nas po prostu nieopłacalna. Warto również zobrazować sobie nawyki współczesnego klienta. Wyszukując produktów w internecie, ma nieskończone wręcz możliwości, jeśli chodzi o atrakcyjne oferty. Dlatego też nawet jeśli zobaczy nasz sklep w wynikach wyszukiwania na jednej z pierwszych pozycji, nie oznacza to wcale że zdecyduje się na naszą ofertę. Istnieje bowiem duże ryzyko, że bardziej przyciągną go sklepy mogące pochwalić się niższymi cenami i bardziej kojarzoną marką. A skoro wiemy już, że nie będziemy w stanie zaproponować najniższych cen, pozostaje tylko zabrać się za budowanie marki.
Jak nowy sklep może zadbać o swoją markę?
Podstawą budowania marki jest oczywiście zręczny marketing.
Warto postarać się nie tylko o uwagę, ale i lojalność klienta. Dlatego też uwzględnijmy takie elementy jak zindywidualizowane listy z podziękowaniem za zakup lub kupony rabatowe. Dzięki nim klient poczuje się wyróżniony i będzie miał pozytywne skojarzenia związane z naszym sklepem.
Inną ważną rzeczą, którą nowe sklepy internetowe mogą zrobić w celu budowania marki jest zadbanie o obsługę klienta. Wspominaliśmy już o tym, że klienci chętniej wybierają sklepy, które już znają. Wynika to również z faktu, iż ważne jest dla nich poczucie bezpieczeństwa. Zakupy wiążą się z ryzykiem, dlatego dla klienta istotna jest pewność, że obsługa sklepu udzieli mu pomocy w razie ewentualnych kłopotów. Dlatego w przypadku, gdyby nasz klient skarżył się na kłopoty z dostawą lub wadliwym stanem produktu, koniecznie postarajmy się dobrze się nim „zaopiekować”. Dzięki temu nie tylko chętnie do nas wróci, ale i zostawi pozytywną opinię i poleci nasz sklep znajomym.
Solidna marka z czasem zaprocentuje
Wspomnieliśmy powyżej, że nowy sklep internetowy rzadko jest w stanie wyjść na prowadzenie, jeśli chodzi o konkurencję cenową. Jednak nie da się ukryć, że możliwość zaoferowania atrakcyjnych cen jest ogromnie ważnym elementem sukcesu sklepów internetowych. Dlatego też warto pamiętać, że właśnie dzięki odpowiednio solidnej marce z czasem będzie można oferować coraz niższe ceny.
Pozwoli nam ona bowiem zyskać klientów powracających, a w warunkach ogromnej konkurencyjności to oni są największym źródłem zysków! Dzięki temu zwiększy się wolumen sprzedaży, a to oznacza możliwość negocjowania rabatów z dostawcami. W ten sposób budowanie marki stanie się podstawą dużego sukcesu!
W przygotowaniu artykułu pomocy udzieliła strona nprofit.net.