Masz logo firmowe? Przyda Ci się księga znaku

Masz oryginalne i rozpoznawalne logo? Zdarza się, że inni umieszczają je w ramach reklamy na ulotkach, plakatach, stronach www? Księga znaku wskazuje, jak właściwie używać logo. Jak zadbać, by Twoje logo zawsze było wyraźne i dobrze widoczne?

Co to jest Księga znaku?

Księga znaku obejmuje projekt logo firmy lub produktu wraz z zasadami ich używania. Korzystają z niej firmy, które posiadają znak graficzny i udostępniają go np. na plakatach, ulotkach czy stronach internetowych. W Księdze znaku opisane są zasady, których należy przestrzegać podczas umieszczania logo na poszczególnych materiałach. Każde logo ma określone proporcje i kolorystykę.
Dzięki niej każdy kto używa Twojego znaku, będzie mógł lepiej zrozumieć zasady jego używania, a także pozna jego znaczenie i genezę powstania.

Jakie informacje zawarte są w Księdze znaku?

W skład Księgi znaku wchodzi:
Logo- prezentacja grafiki wraz z określeniem wymiarów i proporcji.
Kolorystyka znaku- przedstawienie dopuszczalnych wersji kolorystycznych. Najczęściej występują w wersji kolorowej, monochromatycznej i achromatycznej.
Proporcje logo- przedstawienie wartości, które należy uwzględniać przy skalowaniu i umieszczeniu loga na określonych materiałach marketingowych.
Minimalny rozmiar znaku- przedstawienie minimalnej wielkości znaku.
Wzory liternicze- informacje na temat krojów pisma zastosowanych w logotypie.
Użycie znaku- przedstawione przykłady zestawienia logo z różnym tłem.

Szczegółowe informacje na temat tego, jaką rolę pełni Księga znaku w całym systemie identyfikacji wizualnej firmy znajdziesz na stronie: https://6krokow.pl/stworz-spojny-system-identyfikacji-wizualnej-firmy/

Jak zaprojektować logo?

Możesz samodzielnie zaprojektować logo dla firmy lub zlecić to zadanie agencji reklamowej.
Podczas tworzenia logotypu należy wziąć pod uwagę :

  • Format cyfrowy- projektuj logo w profesjonalnym programie do wektorowej obróbki grafiki. Dzięki temu z łatwością zmienisz skalę projektu. Najpopularniejsze formaty plików wektorowych to: Corel lub Adobe PhotoShop.
  • Skalowanie- ważne jest, aby po zmniejszeniu logo wyglądało tak samo dobrze, jak w rozmiarze oryginalnym. Należy unikać zbyt małych czcionek i nie umieszczać dużej ilości elementów.
  • Elastyczność- zaprojektowane przez Ciebie logo dla firmy musi być przystosowane do różnych nośników reklamowych. Istotne jest, aby znak towarowy można było wykonać np. za pomocą graweru laserowego lub druku monochromatycznego.
  • Dobór kolorów- nie zaleca się używania więcej niż trzech kolorów. Unikaj również stosowania jaskrawych lub ponurych barw.

Wizualizacja firmy

Pamiętaj, że profesjonalnie zaprojektowane logo z opracowaną księgą znaku wzmocni budowanie wizerunku Twojej firmy. Poza logiem i księgą znaku na wizualizację Twojej firmy wpływają również takie elementy jak:

  • dobór kolorów siedziby,
  • typografia,
  • identyfikatory pracowników
  • firmowe pieczątki
  • gadżety marketingowe
  • wygląd opakowań produktów
  • strona internetowa firmy
  • sposoby komunikacji z klientem
  • ścieżki dźwiękowe
  • zapachy

Dariusz Setlak
6krokow.pl – Poradnik biznesowy, jak krok po kroku otworzyć i prowadzić własną firmę.

Dodaj komentarz