Długi ogon (long tail)
Długi ogon w kampaniach AdWords to ważna pula słów kluczowych. Dlaczego można się dowiedzieć tu. Czym się charakteryzują słowa z długiego ogona? Są to słowa, które:
– Są rzadziej wyświetlane niż pozostałe słowa.
-Mają wyższy CTR.
-Mają niższy koszt CPC.
Z czego wynikają powyższe stwierdzenia?
Długi ogon to frazy niszowe zawierające specjalistyczne określenie (np. numery se- ryjne) lub składające się z trzech lub czterech słów. Musimy pamiętać, że osoby korzystające z wyszukiwarki mają bardzo różne doświadczenie w kwestii wyszukiwań całkowitą dowolność we wpisywaniu szukanych fraz i indywidualnie postrzegają to, czego poszukują. Dlatego nie każdy internauta będzie poszukiwał lekarza weterynarii w Warszawie, wpisując „weterynarz warszawa”. W tym przypadku może także szukać lekarza w konkretnej dzielnicy, nazwiska znanego lekarza i używać wielu innych mało popularnych wyrażeń w stosunku do kluczowych najczęściej używanych w wyszukiwarkach.
Niszowe słowa z długiego ogona wymagają także pogrupowania, jak w przypadku słów o średnim poziomie kliknięć, i doboru odpowiedniej strony docelowej. Zazwyczaj słów w długim ogonie jest dość dużo i, co łatwo zauważyć, w swojej masie mogą osiągnąć całkiem przyzwoitą liczbę konwersji.
Słowa kluczowe z wysokim CPC
Jeśli jakieś słowo jest droższe od innych, prawdopodobnie jest konkurencyjne, ale nie zawsze tak musi być. Słowa kosztują więcej, gdy ich Wynik Jakości jest gorszy, mniejszy niż OK lub Doskonały. Oznacza to, że dane słowo według systemu nie pasuje do treści reklamy (ma niski CTR) i strony docelowej.
Co zrobić, aby zwiększyć Wynik Jakości słów kluczowych?
Najprostszym rozwiązaniem jest podniesienie wskaźnika klikalności (CTR) reklamy dla danego słowa, który jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na Wynik Jakości słów kluczowych.
Dobra i skuteczną metodą na podniesienie Jakości słowa jest przeniesienie go do nowej grupy reklam i stworzenie reklam z danym słowem kluczowym w treści.
Nie można zapominać, że Wynik Jakości słowa kluczowego zależy także od jego dopasowania do strony docelowej. Zatem umieszczenie danego słowa, w odpowiedniej ilości, na stronie docelowej reklamy wpłynie jego Wynik Jakości. Wyższy Wynik Jakości słowa przekłada się bezpośredni koszt za kliknięcie a więc warto walczyć o jego wysoki wskaźnik.