Long Tail – Długi ogon w seo

Pozycjonowanie szerokie

Long Tail (LT) jest skierowane do firm, które posiadają dużą ilość słów / fraz, pod którymi strona firmowa / sklep powinny być znajdowane. LT jest niezwykle przydatny jeśli pozycjonujemy np sklep internetowy, w którym mamy produkty i możemy się pozycjonować na wiele ich kombinacji:

– nazwa produktu
– model produktu (jeśli dostępny)
– producent produktu
– szczegółowe informacje o produkcie

Przykład zastosowania:

aparat fotograficzny
aparat cyfrowy Canon
aparat cyfrowy Canon dla początkujacych
aparat cyfrowy Canon tani
aparat cyfrowy Canon powershot
aparat cyfrowy Canon powershot a2200
Canon powershot a2200
itd.

Dlaczego LT jest takie ważne w pozycjonowaniu?

Z każdym rokiem wzrasta świadomość wśród internautów, jeżeli chodzi o skuteczne wyszukiwanie informacji w Internecie wykorzystując poprawną budowę zapytań, czyli tworząc coraz dłuższe zapytania. Informacje na ten temat można znaleźć nie tylko u specialistów, ale też w samym Google:

„20% zapytań każdego dnia do Google to zapytania unikalne, które nie były użyte w ostatnich 90 dniach”

„70% zapytań do Google nie ma pełnego pokrycia w wyniku wyszukiwania”

„54.5% zapytań do Google składa się z 3 i więcej wyrazów”

 

Czym jest szerokie pozycjonowanie w praktyce?

„long-tail” jest pozycjonowaniem strony na wiele słów / fraz bliskoznacznych, które w skali miesiąca generują znacznie większy ruch na stronie niż frazy główne przy zachowaniu niskiego kosztu pozycjonowania strony. Dodatkowo takie pozycjonowanie kieruje potencjalnego klienta bezpośrednio na podstronę danego produktu, a nie stronę główną co przekłada się bezpośrednio na CTR strony.

Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów?

W pozycjonowaniu szerokim bardzo ważna jest optymalizacja serwisu pod względem SEO i to jest główny czynnik wpływający na szybkość i jakość wyników. Zazwyczaj pierwsze efekty są widoczne już po kilku dniach od wprowadzenia zmian + podlinkowania. Oczywiście nie można tutaj mówić, że zawsze nastąpi to w 3 dni ale można śmiało powiedzieć że po tygodniu od wprowadzenia zmian w serwisie zgodnie z sugestiami z audytu seo można spodziewać się widocznych efektów poprzez zwiększony ruch na stronie.

Dla kogo jest ten typ pozycjonowania?

– sklepy internetowe
– fora dyskusyjne
– organizacje pozarządowe
– duże strony internetowe
– serwisy wielotematyczne

Dodaj komentarz