Drupal Commerce a WooCommerce – porównanie możliwości

Żeby stworzyć dobrze prosperujący sklep internetowy, trzeba wybrać platformę jak najlepiej dostosowaną do naszych potrzeb. W sieci znajdziemy wiele przydatnych rozwiązań, m.in. moduły Drupal Commerce i WooCommerce. Zobacz, co je wyróżnia i który z nich warto zastosować w swoim sklepie.

Drupal i WordPress – dwa CMS-y, dwie platformy e-commerce

Charakterystyczną cechą obu technologii jest fakt, że nie stanowią osobnych skryptów dla sklepów internetowych, a jedynie dodatki do bardziej rozbudowanych systemów zarządzania treścią. Drupal i WordPress to CMS-y powszechnie wykorzystywane do tworzenia serwisów i blogów wszelkiego rodzaju, a wtyczki typu commerce pozwalają na rozszerzenie witryny o ofertę sprzedaży produktów lub usług. Nie znaczy to jednak, że nie możemy prowadzić autonomicznego sklepu online – Drupal Commerce oraz WooCommerce to także zaawansowane narzędzia, które w pełni wystarczą, by od podstaw zbudować samodzielną stronę. Trzeba jednak uprzednio poznać funkcje każdego z nich, aby zdecydować, które będzie najbardziej użyteczne dla małego, średniego lub dużego sklepu.

WooCommerce – przyjazny dodatek na początek

Jeśli prowadzisz dynamicznie rozwijającą się stronę internetową na WordPressie, zyskujesz coraz większe grono odwiedzających i zastanawiasz się nad wdrożeniem niezbyt skomplikowanej platformy e-commerce, prawdopodobnie najbardziej dogodnym rozwiązaniem będzie dodatek WooCommerce. Jest to darmowa wtyczka, która łatwo zintegruje się z zawartością twojej witryny w systemie WordPress. Wraz z jej instalacją otrzymujemy wszystko, co potrzebne do prowadzenia sklepu: kompletne możliwości tworzenia i konfiguracji produktów, sposobów i kosztów wysyłki oraz płatności, dodawanie grafik, opisów i innych informacji  dla klienta. Administracja platformy została pomyślana tak, by nawet początkujący przedsiębiorca mógł swobodnie zarządzać swoim serwisem. Do dyspozycji mamy przejrzysty panel sterowania oraz pomocny system raportów. Prostota to najważniejsza zaleta wtyczki WooCommerce, stanowi jednak zarazem pewne ograniczenie. Dlatego też z reguły sprawdza się w przypadku  małych i średnich sklepów, ale dla większych projektów lepiej poszukać rozwiązania o szerszym zakresie funkcjonalności.

Drupal Commerce – narzędzie o dużych możliwościach

Jako że Drupal jest bardziej zaawansowanym systemem zarządzania treścią, także dodatek Drupal Commerce oferuje użytkownikowi więcej różnorodnych opcji. Jego obsługa wymaga pewnego doświadczenia i poziomu wiedzy, ale jeśli korzystałeś już z CMS-a Drupal, szybko nauczysz się zarządzać także sklepem internetowym opartym na tej platformie. Jest to technologia odpowiednia dla dużych projektów nastawionych na wysoką sprzedaż, ale można zastosować ją także przy mniejszych przedsięwzięciach. Drupal Commerce ma budowę modułową, dlatego sam wybierzesz wersję, która wpasuje się w twój model biznesowy. Do licznych funkcji tego rozwiązania należą: możliwość połączenia sklepu z blogiem, forum lub galerią zdjęć, tworzenie pop-upów, newsletterów i boxów z polecanymi produktami, dodawanie recenzji, opinii klientów i wiele więcej. Istotnym atutem Drupala Commerce jest SEO friendly – bazowy CMS jest przyjazny wyszukiwarkom i pozwala na prowadzenie skutecznych kampanii marketingowych.

Artykuł przygotowano we współpracy z smartbees.pl/uslugi/sklepy-internetowe.

1 komentarz

  • Zarówno jeden i drugi do bardzo fajny dodatek dla kogoś kto ma już stronę internetową i chcę zacząć sprzedaż online. Dla większych sklepów polana jest bardziej platforma Magento.

Dodaj komentarz