Dlaczego warto zatrudnić profesjonalnego Copywritera?

Prowadząc firmę musimy nauczyć się, że nie wszystko jesteśmy w stanie zrobić sami. Czynności takie jak pisanie ofert handlowych, wymyślanie storytellingów czy tworzenie treści na nasze strony internetowe zabierają ogromnie dużo czasu i wymagają od nas bardzo konkretnej wiedzy i doświadczenia z zakresu marketingu.

[alert-success]Czy spotykani w sieci ludzie mianujący się tytułem copywritera mogą stanowić skuteczną receptę na nasze tekstowe bolączki?[/alert-success]

Czym jest copywriting?

Problem z tym zawodem polega na tym, że ciężko określić, czym tak naprawdę zajmuje się profesjonalny copywriter. Na pewno pisaniem, ale czy to wszystko?

W Polsce nie znajdziemy niestety kierunku studiów, który mógłby wydać dyplom uprawniający do wykonywania tego zawodu. Częstym błędem jest sugerowanie się ukończoną przez niego polonistyką i dziennikarstwem, gdyż absolwenci tych kierunków nie posiadają elementarnej wiedzy z zakresu marketingu i sprzedaży, do których jest mu najbardziej po drodze.

Najogólniej rzecz ujmując możemy podzielić tę branżę na dwie odrębne grupy, które moim zdaniem w przyszłości będą dążyć ku sobie.

  1. Pierwsza z nich zajmuje się bardzo wartościowymi tekstami o charakterze marketingowym. Jej głównym celem jest sprzedaż oraz promocja produktów i usług. W zakres tej dziedziny wchodzi tworzenie nazw i sloganów, budowanie treści spotów reklamowych, pisanie profesjonalnych ofert handlowych i skutecznych mailingów, a także podejmowanie innych działań, które mają za zadanie sprzedawać tekstem. Taka praca wymaga od copywritera ogromnej pracy umysłowej wspartej całymi pokładami kreatywności.
  2.  Z drugiej strony możemy o tej branży mówić w odniesieniu do działań mających za zadanie wprowadzać treści do internetu. Nazywa się ją SEO Copywritingiem, gdyż jego głównym celem jest pisanie zoptymalizowanych treści na strony internetowe, mające za zadanie wzmocnić ich pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Ten rodzaj copywritingu wymaga bardzo szybkiego pisania na klawiaturze, składnej pisowni i stylistyki, posiadania ogromnej wiedzy z wielu dziedzin oraz szybkiego przyswajania nowych tematów.

 

Niestety przez ogólnodostępny charakter tego zawodu i możliwość wykonywania go praktycznie przez każdego, jakość SEO Copywritingu w ostatnim czasie mocno się obniżyła.

[alert-success]Moim zdaniem jest to chwilowe zjawisko, gdyż ostatnie algorytmy wprowadzane przez Google wyraźnie promują treści dobrej jakości.[/alert-success]

 

Jaki wpływ ma jakość treści na pozycjonowanie naszej strony?

 

Ostatnio zewsząd słychać entuzjastyczne hasła „Content is King”. Jak już wspomniałem wcześniej Google przechodzi następny etap rozwoju swojej przeglądarki internetowej. Etap prowadzący do uzyskania lepszej jakości treści jaką możemy znaleźć w sieci. Nie trzeba być specem w dziedzinie SEO, aby zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo rozwinął się internet na przestrzeni ostatnich lat. Wielu z nas żyje w trybie online. W internecie rozmawiamy, szukamy przepisów na obiad, robimy zakupy, wybieramy miejsce na wakacje, a także potrafimy się umówić na randkę z drugą osobą. To daje firmom ogromne możliwości reklamy, które umieszczając swoje treści w sieci chcą pozycjonować swoje strony na rożne słowa kluczowe używane przez ich potencjalnych klientów.

Dlatego pracownicy potentata z Doliny Krzemowej zdecydowali się na wprowadzanie algorytmów (m.in. Panda), których głównym zadaniem jest przyznawanie większej wartości stronom posiadającym dobre treści. Taki obrót spraw docenił copywriterów zajmujących się pisaniem na poważnie. Dlatego w przyszłości możemy spodziewać się mocnego przesiania tej branży, ponieważ zatrudnianie amatorów nie będzie się opłacało.

 

Trzeba zrozumieć, że pisanie tekstów od zawsze ma charakter ludzki i przede wszystkim powinien być skierowany do człowieka. Bez takiego podejścia nie damy rady zdobyć zaufania naszego odbiorcy, który szuka konkretnej odpowiedzi na postawione przez siebie pytania.

 

Dobry copywriter potrzebny od zaraz…

Przyszłość przeglądarek podąża w kierunku dobrej strony mocy tekstów, które są zarówno ciekawe dla czytelnika jak i dla robotów przemierzających strefę online. Dlatego warto się zastanowić nad wyborem dobrego Copywritera do stałej współpracy, gdyż taka inwestycja może się nam zwrócić wielokrotnie w przyszłości.

 

Autor: Jurek Czajkowski

logo-copytekst-2

 

3 komentarze

Dodaj komentarz