To co produkowane masowo szybko nudzi. Czas gimnazjum lub etap, kiedy chcieliśmy mieć to samo co rówieśnicy dawno minął. Teraz każdy myśli jak się wyróżnić, co nie jest wcale takie łatwe, jeśli wziąć pod uwagę skończona liczbę opcji do wyboru. „Pomysł na siebie” to dość popularne hasło, które wywołuje w nas presje na oryginalność – choćby najmniejszą w postaci subtelnego dodatku do codziennego ubioru.

Jeśli dodatkowo wykonamy taki element własnoręcznie to mamy pewność, że nikt inny nie będzie mógł się pochwalić podobną torbą, kolczykami, koszulką, trampkami itd. Gadżety i ozdoby, a nawet meble, wykonane samodzielnie to bardzo „chodliwy” towar, nic więc dziwnego, że niektórzy przekształcają umiejętności w wykonywaniu go w biznes lub przynajmniej atrakcyjną opcję dorobienia sobie do miesięcznego budżetu domowego.

Zacznij od siebie

Jeśli chcesz dorobić na „produkcji” własnoręcznie wykonanych dodatków to twoim pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie reakcji otoczenia na konkretne pomysły. Nie chodzi tu bynajmniej o to by pytać znajomych, co myślą o danym projekcie. O wiele lepszych danych badawczych dostarczą ci ich reakcje na już gotowy produkt. Zainteresowanie, pochwały, pytanie o miejsce, gdzie można coś podobnego kupić na pewno będą znakiem, że udało ci się trafić w odpowiednie trendy i można zacząć poważnie myśleć o rozszerzeniu „linii produkcyjnej”. Pamiętaj tylko, żeby zadbać o jakość swoich produktów i dobrze wykalkulować, czy poświęcony im czas jest wart twojego wysiłku. Oczywiście im więcej otrzymasz zleceń na swój asortyment, tym sprawniej będzie ci szło, ale może się zdarzyć, że zainteresowanie szybko osłabnie, nim zdążysz rozwinąć skrzydła.

Czytaj również  Jak znaleźć i wynająć salę konferencyjną w każdym mieście w Polsce?

Dynamicznie zmieniające się trendy

Dziś mówi się o stworkach, które dzięki rozszerzonej rzeczywistości można łapać na swoich smartfonach, jutro może przyćmić je coś zupełnie innego. Ludzie pragną oryginalności, ale podświadomie ulegają przez to trendom. Chcą mieć to co modne, ale w ciekawej formie, więc masowo tworzą swoje wersje tego co popularne. Dobrze jest więc wymyślić coś takiego, co miało by stałą formę, ale mogło by jednocześnie reagować na zmieniające się trendy. Potrzebujesz zatem czystych kartek, które da się zapisać dowolnie wymyśloną treścią. W tej kategorii niewątpliwie mieszczą się kubki, koszulki i materiałowe torby – to jaki nadruk zaprojektujesz to twoja sprawa, ale funkcjonalną i popularną formę już masz. To również idealna opcja dla indywidualnych zamówień.

Ktoś sobie coś wymyśli i chce to zrealizować, a że ty masz umiejętności to wpada łatwy pieniądz. Twórca ma za to sygnał na temat tego co może się podobać i może to wykorzystać, by samodzielnie opracować swoje własne wersje konkretnego trendu.

Staraj się, ale nie wywołuj presji

Pamiętaj, robisz to żeby dorobić. Poświęcasz swój wolny czas i umiejętności, bo sprawia ci to przyjemność, a dodatkowy pieniądz to tylko przyjemny profit od transakcji. Nie musisz zatem rozwijać się dynamicznie, inwestować w reklamę – wystarczy poczta pantoflowa i np. strona na portalu społecznościowym – ani działać pod presją. Powolne dążenie do celu, uczenie się na błędach oraz sam proces kreacji, czy projektowania również mogą być tu nagrodą. Jeśli nie wiesz jaką cenę powinny mieć twoje produkty, zerknij na podobne wyroby na aukcjach, czy w sklepach, przelicz koszt wykonania i jeśli to możliwe (a na pewno jest możliwe, w końcu to hand made, a nie chińska produkcja masowa) zaproponuj atrakcyjniejszą ofertę. Potem możesz stworzyć własną aukcję, ogłoszenie na portalu lokalnym, a z czasem (jeśli wszystko pójdzie po twojej myśli) nawet mały sklep internetowy, cennik czy propozycje rabatowe.

Czytaj również  5 najważniejszych trendów w nowoczesnej komunikacji

Dziękujemy portalowi ZbudujBiznes.pl za współpracę merytoryczną