Pracodawco! Pamiętaj o ubezpieczeniach na życie dla swoich pracowników

Aby zmotywować pracowników do wydajnej pracy na rzecz firmy pracodawcy do niedawna przewidywali wyłącznie premie. Dziś coraz większą popularnością cieszą się świadczenia pozapłacowe, na przykład ubezpieczenia na życie dla zatrudnionych.

 

Prowadzisz firmę i zatrudniasz ludzi? Z pewnością wiesz, jak cenni są solidni pracownicy. Aby zmotywować zatrudnionych do pracy, można zadbać o ich bezpieczeństwo. Jak? Jednym ze sposobów jest wykupienie lub umożliwienie im nabycia ubezpieczenia na życie.

wypadki_praca_infografika_610

O ubezpieczeniach na życie można powiedzieć wiele. Faktem jest, że są to produkty drogie – nie każdy może sobie pozwolić na podpisanie indywidualnej umowy z wybranym towarzystwem ubezpieczeniowym. Tymczasem stworzenie finansowego zabezpieczenia dla rodziny wydaje się obowiązkiem każdej odpowiedzialnej osoby. Właśnie dlatego, jako pracodawca, powinieneś rozważyć możliwość podpisania umowy z ubezpieczycielem. W ten sposób możesz udostępnić swoim pracownikom przystąpienie do ubezpieczenia na życie za relatywnie niską składkę.

Dowiedz się więcej o ubezpieczeniach na życie.

Kompleksowa oferta

Ubezpieczenia grupowe to dla wielu pracowników często jedyna szansa, aby móc skorzystać z produktów ubezpieczeniowych. Ubezpieczyciele doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego też każdy z nich stara się przygotować kompleksową ofertę.

Polisa na życie zabezpiecza finansowo rodziny pracowników nie tylko na wypadek ich śmierci, lecz często także w przypadku zdiagnozowania u nich chorób przewlekłych lub nieprzewidzianych zdarzeń. Zatrudnieni zyskują również wówczas, gdy ich rodzina powiększy się – w takiej sytuacji ubezpieczyciele najczęściej przewidują dodatkową wypłatę. W zależności od elastyczności proponowanej polisy, pracownicy mogą ją kontynuować nawet po zakończeniu współpracy z dotychczasowym pracodawcą. Takie ubezpieczenia są kompleksowe i spełniają oczekiwania zatrudnionych.

wypadki_przy_pracy

Potrzeby się zmieniają

Firmy się rozwijają, a – co za tym idzie – zatrudniają nowych pracowników. Jak rozmawiać z nimi o ubezpieczeniach na życie i możliwości przystąpienia do ubezpieczenia grupowego? Czy polisa zakupiona kilka lat temu może być nadal atrakcyjna z punktu widzenia osób aplikujących do firmy? Okazuje się, że tak. Jako pracodawca możesz nawiązać współpracę z takim towarzystwem ubezpieczeniowym, które zadba, aby ubezpieczenie było na bieżąco (np. co rok) modyfikowane. Dzięki temu będzie ono odpowiadać na realne potrzeby dotychczasowych i nowych pracowników.

Dostosowanie ubezpieczenia na życie do bieżących potrzeb pracowników jest niezwykle istotne. Trzeba pamiętać, że potrzeby zatrudnionych zmieniają się z czasem – inne będzie miał pracownik mający na utrzymaniu małoletnie dzieci i zobowiązania finansowe w postaci kredytu hipotecznego, inne zaś zatrudniony, któremu niewiele brakuje do osiągnięcia wieku emerytalnego. Ważne zatem, aby o potrzebach rozmawiać i modyfikować polisę w taki sposób, aby rzeczywiście była solidnym zabezpieczeniem finansowym dla każdej zainteresowanej osoby.

Dodaj komentarz