Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklamy hostingu spółki Home.pl wprowadzały w błąd odbiorców. Zabrakło gwiazdki przy ofercie. KER zajęła się reklamą home.pl po skardze konsumenta.

Poinformował on, że reklama „Hosting WWW Niezawodność bez kompromisów” wprowadziła go w błąd, informując, że roczny pakiet transferu jest bez limitu. Klient skarżył się, że oferta nie została opatrzona gwiazdką z odnośnikiem do szczegółów na temat ograniczeń. W trakcie użytkowania otrzymał nieoczekiwanie informację, że przekroczył pojemność transferu i przepustowość jego łącza zostaje ograniczona do 10 Mbps.

Czytaj również  Rośnie popularność treści wideo dostępnych przez internet. Napędzają one konkurencję w sektorze telekomunikacji i mediów

Firma odrzuciła zarzuty, tłumacząc, że klient ma możliwość zapoznania się ze specyfikacją wszystkich usług na stronie internetowej, które są tam jawnie prezentowane. KER uznała jednak, że reklama internetowa Home.pl narusza art. 8 oraz art. 10 Kodeksu Etyki Reklamy, nadużywa zaufania odbiorców, wykorzystuje ich brak doświadczenia i wreszcie – wprowadza w błąd.

Zespół orzekający uznał, że ofertę można doprecyzować np. w formie gwiazdki, aby przekaz reklamowy był jasny i czytelny.

źródło:http://www.press.pl

Podobne posty

Czytaj również  20 szokujących zdań wypowiedzianych przez klientów agencji interaktywnych