Gadżety reklamowe – klasyka, która świetnie sprawdza się w erze internetu

Wykorzystanie gadżetów reklamowych jest jednym z najbardziej klasycznych i sprawdzonych sposobów na promocję firmy. Jednak wiele firm może mieć wątpliwości co do tego, czy rzeczywiście warto w nie inwestować. Wiąże się to z pewnym wydatkiem i może wydawać się w jakimś stopniu przestarzałe – w końcu w dzisiejszych czasach wszyscy stawiają na internet! Jednak istnieją mocne argumenty przemawiające za tą formą promocji – warto się z nimi zapoznać!

 

Niech klient poczuje się doceniony

Chociaż wydaje się, że powoli zaczynamy migrować ze świata realnego do internetu, tak naprawdę sprawia to, że tym bardziej doceniamy namacalne rzeczy i kontakt w cztery oczy. Gadżet reklamowy to reklama nie tylko namacalna, ale i spersonalizowana. Wyróżnia się na tle zalewu spamu w internecie i głośnej reklamy telewizyjnej; sprawia że potencjalny klient czuje się naprawdę doceniony – szczególnie jeżeli upominek będzie dobrej jakości. Warto w końcu pamiętać, że budowanie marki to w dużym stopniu utrwalanie jej relacji z klientami.

Oddzielną kwestią jest wykorzystywanie gadżetów reklamowych do nawiązywania kontaktu z klientem. Upominki bowiem mogą służyć nie tylko do eksponowania logotypu i adresu firmy, lecz również mogą służyć jako przyczynek do rozmowy z klientem. Wręczony klientowi w trakcie spotkania upominek na pewno zachęci go do nawiązania dalszej relacji; z tego samego powodu upominki świetnie sprawdzają się również w rozmowach z kontrahentami i partnerami biznesowymi.

Efekty warte zachodu

Są dwa aspekty działania gadżetów reklamowych decydujące o ich skuteczności, którym warto się przyjrzeć. Są to:

  • Duży zasięg – Każdy gadżet reklamowy jest nośnikiem reklamy oddziałującej na więcej niż jedną osobą. W końcu ofiarując klientowi np. kubek reklamowy, możemy być prawie pewni, że będą z niego korzystać również członkowie jego rodziny.
  • Długie oddziaływanie – skoro potencjalny klient będzie codziennie oglądał logo i adres naszej firmy, szansa na to, że je zapamięta zdecydowanie wzrasta!

To naprawdę poważne korzyści!

Gadżety reklamowe ciągle są hitem

Dane statystyczne jasno wykazują, że polscy marketerzy niezwykle cenią sobie gadżety reklamowe. W 2015 roku Polska Izba Artykułów Promocyjnych przeprowadziła badanie Postrzeganie upominków reklamowych jako nośnika reklamy, według którego gadżety reklamowe są wykorzystywane do budowania marki przez 83 proc. polskich marketerów. Właściciele firm są zgodni, że gadżety reklamowe są jednym z najtańszych i najbardziej skutecznych nośników reklamowych, a także nieodłącznym elementem targów, spotkań świątecznych, konferencji i szkoleń. Popularność i uznanie tego środka promocji zdecydowanie nie jest dziełem przypadku, o czym świadczą powyżej podane przykłady.

Kompleksowe korzyści

Gadżety reklamowe mają jak widać szereg zalet z punktu widzenia promocji. Koszt tego rodzaju kampanii jest niewielki w porównaniu do korzyści, które możemy dzięki niej uzyskać. Jest to bowiem sposób, by spersonalizować relację z klientem lub kontrahentem czy partnerem biznesowym, stając się przy tym częścią jego codziennego życia w namacalny sposób.

W przygotowaniu artykułu pomogła strona Gadżet-Reklamowy.pl.

Dodaj komentarz